How Tires Work ?                             

همان طور که قول داده بودم کار ترجمه این مقاله بالاخره به پایان رسید

امیدوارم که با ترجمه این مقاله توانسته باشم مطلبی را به شما هم آموخته باشم.

به علت طولانی بودن مطالب، این مقاله را در سه یا چهار قسمت آماده کرده ام.امیدوارم که از خواندن آن لذت ببرید

در پایان هر قسمت خواهش میکنم که نظر تان را هم بگویید.

متشکرم.

قسمت اول

مقدمه

اگر شما به فکر خریدن تایر جدیدی برای اتومبیل خود هستید، باید گفت که تمام متغیرهایی که در تایر وجود دارند ، مشخص هستند،و تمام سخنان نا مربوطی که شما گاهی از فروشنده یا کارشناس می شنوید ممکن است ذهن شما را مغشوش و خرید شما را دچار مشکل کند.

 یا اینکه شما خواسته باشید

تمام اعداد و ارقامی را که در

کناره لاستیک نوشته شده اند را بدانید.

 در این مقاله ما به شما می گوییم

که تایر یا لاستیک چگونه ساخته می شود

 و همچنین می بینید که در لاستیک چه

 موادی وجود دارند، ما به شما می گوییم

که تمام ارقام و نوشته های روی کنا ره تایر به چه معنایی هستند،یا به عبارتی دیگر ما زبان تایر را برای شما رمز گشایی می کنیم.با خواندن این مقاله شما در پایان خواهید دانست که یک تایر چگونه ماشین شما را راه میبرد، و چگونه گرما می تواند به تقویت شدن تایر شما کمک کند(البته در فشار کم).همچنین شما میتوانید با خواندن این مقاله فشار تایر خود را به درستی تنظیم کنید و بعضی از مشکلات تایر را مشخص کنید.

How Tires are made ?

همان  طور که در شکل زیر می بینید یک تایر از اجزاء مختلفی تشکیل شده است

The Bead Bundle(کلاف لبه تایر)

 

کلاف لبه ای از یک حلقه کابل فولادی قدرت مند که پوشش پلاستیکی روی آن را پوشیده،و کشش لازم برای قرار گرفتن تایر در رینگ را فراهم میکند.

 

 The Body(بدنه)

 

بدنه تایر از چندین لایه که از پارچه های مختلفی هستند ساخته شده است،که به این لایه ها لایه ی پُلای(ply) گفته می شود. تعداد زیادی از این لایه های پارچه ای از نخ پلی استر تشکیل شده است،که این نخ در تایرهای رادیال به طور عمودی به سطح تایر(Tread)  متصل شده اند،که در تایر های قدیمی به شکل اوریب به Tread وصل شده اند، که به آنها تایر های شیب دار می گویند،این لایه را به دو دلیل در تایر وجود دارد ،دلیل اول اینکه سایر اجزا تایر را به هم متصل ، و دلیل دوم آنکه از خروج هوا از تایر جلوگیری کند.

میزان استحکام یک تایر با تعداد لایه های به کار رفته در آن بیان می شود.بیشتر تایر های معمولی دو لایه دارند.برای مثال تایر هواپیماهای جت از 20 لایه تشکیل شده اند.

The Belts(کمر بند فولادی)

 

در تایرهای رادیال کمر بند فولادی برای تقویت ناحیه زیر تایر(Tread) به کار میرود،کاربرد اصلی این کمر بند مقاومت در برابر پنچر شدن و همچنین تماس هر چه بهتر تایر با سطح جاده است.

Cap Plies(لایه های سر پوش)

 

بعضی از تایر ها دارای لایه های سرپوش است.همان طور که گفته شد این لایه ها از دو یا چند لایه پلی استر ساخته شده است و باعث قرار گرفتن همه اجزا تایر در جای خود می شود.همان طور که گفته شد این لایه در همه تایر ها وجود ندارد،این لایه در تایرهایی مورد استفاده قرار میگیرد که با سرعت زیاد حرکت می کنند و به پویا بودن تایرکمک میکند.

The Sidewall(بدنه تایر)

 

بدنه تایر ثبات و پایداری لازم را برای تایر فراهم می کند،از لایه های زیرین محافظت و از خروج هوا جلوگیری میکند. برای افزایش مقاومت این قسمت از تایر از مواد اضافی دیگری نیز استفاده میکنند.

The Tread(سطح تایر)

 

سطح تایر از مخلوط چندین ماده طبیعی و مصنوعی ساخته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سجاد شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 09:24 ق.ظ http://zamzam69.blogsky.com

سلام داداش علیرضا خوبی؟؟؟؟؟؟؟/
آقا بیا وبلاگم ببین در مورد وبلاگت چه تبلیغی کردم.اگه بیایی وبلاگم بالای وبلاگ زیر در سال جدید بم را هم فراموش نکنیم ببین چی هستش.فقط حالیشو ببر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد