تایر چگونه کار می کند؟

قسمت دوم

 

شکل گیری تایر

تمام این اجزا در ماشین ساخت با ماشین مونتاژ به هم پیوند می خورند،این ماشین ابتدا تمام قسمتهای تایر را در جای خود می گذارد و بعد قطری را که تایر باید داشته باشد به این اجزا می دهد.(با کلیک بر روی Build Tread می توانید طریقه ساخت تایر را ببینید)

 


مونتاژ تایر 

در این مرحله یک تایر تمام قصمتهای اصلی خود را داراست.اما این قسمتها هنوز به طور کامل به هم جوش نخورده اند و تایر هنوز شکل درست ویکدستی پیدا نکرده است ،که در اصطلاح به این نوع تایر،تایر سبز می گویند.مرحله بعد منتقل کردن تایر به ماشین اصلاح استکه مانند یک ماهیتابه دوسطحی(دو طرفه)تایر را تحت فشار و گرما قرار می دهدکه این فشار و گرما باعث به هم چسبیدن اجزا تایر به صورت کامل به هم می شود که به این کار سخت کردن تایر گفته می شود.بعد از مدت کمی و با باز بینی مجدد تایر آماده می شود.

 

عدد های نوشته شده روی تایر به چه معنایی هستند ؟



 

برای دیدن اعداد و علامتهای روی تایر و معانی آنها کورسور موس را رای هر قسمت بیاورید(بدون کلیک کردن)

 

تمام اعداد و علامتهایی را که روی بدنه تایر درج شده اند را می توان به این صورت بیان کرد:

نوع تایر(Tire Type) :

 علامت P بیانگر آن است که تایر مخصوص وسایل نقلیه سواری و مسافر براست(Passenger Vehicle Tire).

 LT برای کامیونهای سبک (Light Truck).

T برای تایر های یدکی یا موقتی(Temporary).

 

عرض تایر(Tire Width) :

عدد 235 در شکل بیانگر عرض تایر است که به میلیمتر بیان می شود و از یک طرف تایر تا طرف دیگر آن اندازه گیری می شود.

 

نسبت شیب(Aspect Ratio) :

این عدد بیانگر ارتفاع لبه تا سطح تایر است،که به صورت درصدی از عرض تایر بیان می شود به عنوان مثال اگر نسبت شیب 75% باشد،می توان گفت که ارتفاع تایر 75 درعد عرض تایر است.یا ارتفاع تایر برابر 176.25 میلیمتر (176.25=235*0.75).

هر چه نسبت شیب کمتر باشد تایر عریض تر و ارتفاع آن کمتر است.

 

دو تایر با ضریب شیب متفاوت ولی با قطر یکسان(بر روی Apply Lateral Force کلیک کنید).

 

یک تایر با کیفیت خوب اغلب ضریب شیب کمتری نسبت به تایر های دیگر دارد. زیرا ضریب شیب کمتر باعث ثبات جانبی تایر می شود.وقتی که تایر ماشین در حال دور زدن است نیروهای جانبی به آن وارد می شود،که تایر باید در مقابل این نیروها از خود مقاومت نشان دهد.تایر با مقطع کم (ضخامت کم)دارای بدنه سخت کمتری است به همین دلیل مقاومت در برابر نیروهای جانبی بهتر صورت می گیرد.

نظرات 3 + ارسال نظر
میکرون دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 11:20 ق.ظ http://micron.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی دارید می خواستم نظر شما رو در باره تبادل لوگو (یا لینک) بپرسم.
اگر موافق بودید حتما به وبلاگ ما بیاید و نظر خود را اعلام کنید.
با تشکر
بای

کی تاش دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 04:04 ب.ظ http://keytash.blogsky.com

سلام .. از وبلاگ چاردیواری با اینجا آشنا شدم .. واقعا موضوعات تک بودن .. موفق باشی .. سال نو مبارک

مکتب عشق سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 11:52 ق.ظ http://maktabe-eshgh.blogsky.com

سلام وبلاگ جالبی داری.
به من سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد